Home / מעקה / מעקה למדרגות חיצוניות מברזל

מעקה למדרגות חיצוניות מברזל

ליד כל גרם מדרגות צריך להיות מעקה למדרגות בין אם מדובר במדרגות חוץ או במדרגות פנים. מטרתו של המעקה היא למנוע נפילו של עולים ויורדים במדרגות וכן לסייע להם במידת הצורך. רוב המעקות כיום עשויים ברזל והם הנפוצים ביותר אולם, ניתן לראות במקומות רבים גם מעקות מעץ או מזכוכית. כל סוג של מעקה דורש תחזוקה וניקיון אחרים והוא בעל יתרונות אחרים.

מעקה למדרגות חיצוניות לרוב יהיה שונה מעט ממעקה למדרגות פנימיות בעיקר בתחום העיצובי. מדרגות חיצוניות לרוב יזדקקו למעקה שיציע את ההגנה והבטיחות הנדרשים, אך העיצוב יהיה פחות רלוונטי. אולם מעקה של מדרגות בבית פרטי יהיה מעוצב ובעל מראה ייחודי.

ישנם סגנונות רבים למעקות ברזל והייצור שלהם מתבצע במסגריה. מסגריה היא בית מלאכה בה מייצרים מוצרי מתכת שונים כמו סורגים, שערים לבית, מעקה למדרגות חיצוניות או פנימיות ועוד, וכן פסלי נוי ממתכת. המסגר משתמש בכלים מתאימים ומחמם את המתכות בצורה מקצועית על מנת לכופף ולעקם אותן. 

מעקה למדרגות חיצוניות או פנימיות יכול להגיע בצורות רבות, אשר תלויות לרוב בצורת המדרגות. כלומר, אם מדובר במדרגות ישרות או מעוגלות, המעקה יותאם להן. בנוסף, המעקה יכול להגיע בשלל עיצובים. סורגים של מעקה יכולים להיות בעלי צורות שונות וסגנונות שונים כמו למשל עגולים או ישרים, בעלי פירזולים ועיטורים וכן הלאה. מעקה למדרגות חיצוניות לרוב לא יהיה משולב עם חומרי גלם נוספים, אולם מעקה מברזל למדרגות פנימיות לרוב יכול להיות משולב עם עץ או זכוכית על מנת לשדרג את המראה העיצובי. 

כמו כן, מעקה למדרגות חיצוניות או פנימיות ניתן גם לצביעה בשלל צבעים. ניתן לראות כיום מעקות בצבעי שמנת, לבן, שחור או ירוק בהתאם לבקשת הלקוח. הצביעה של הברזל נעשית באופן ייעודי בתנור או בהזתה, כאשר יש הבדלים באיכות בין השניים וכן במחירים. 

מוצרים רבים מברזל, בייחוד כאלו העומדים בחוץ וחשופים לנזקי מזג האוויר גם עוברים תהליך של גילוון. מדובר בתהליך שבו מצפים את הברזל בחומרים ייעודיים על מנת להגן עליו מפני חלודה. מעקה למדרגות חיצוניות צריך לעבור גילוון, אולם כאשר מדברים על  מעקה למדרגות פנימיות, הגילוון הוא נתון לשיקול.
ניתן למצוא כיום מסגריות רבות המציעות מוצרי מתכת שונים באמצעות האינטרנט, שם לרוב הן יתחזקו אתר ובו יפרטו אודות השירותים והמוצרים שלהן. כמו כן, ניתן לקרוא אודות סוגי המעקות השונים לבית או לחוץ, ולהבין מה ההבדלים ביניהם. מסגריות רבות גם יעלו תמונות של עבודות שלהן, כך שניתן להתרשם מהסנגון העיצובי ולקבל השראה לבחירת המעקה. מחירים של מעקה למדרגות חיצוניות או פנימיות משתנים בהתאם לגורמים רבים וניתן לקבל הצעת מחיר מבית עסק לפי הקריטריונים השונים שהם צורת המעקה, עיצוב שלו, צביעה ועוד.

About admin

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *