Home / טיפול רגשי / מהו טיפול מיינדפולנס ומה מטרתו?

מהו טיפול מיינדפולנס ומה מטרתו?

מיינדפולנס או בעברית מודעות קשובה היא שיטה פסיכולוגית שנועדה להכווין ולמקד את האדם בהווה, באופן מקבל יותר, על מנת להגיע לאושר ושלווה פנימיים. כלומר, מיינדפולנס מציע טיפולים וקורסים שונים בהם לומדים כלים חדשים שמטרתם לשנות את דפוסי ההתנהגות והחשיבה הישנים שלנו שגורמים לנו למצוקות שונות כמו חרדות, לחצים, כעסים, דיכאון וחוסר צמיחה.

את השיטה הזו רוכשים באמצעות תרגולים קבועים שמטרתם לעזור לנו לכוון את תשומת הלב שלנו לרגע הנוכחי, ובכך להגביר את הקליטה שלנו לסביבה וכמו כן להיות מודעים יותר. טיפול מיינדפולנס או קורס של מיינדפולנס מלמדים אותנו לשנות את ההסתכלות שלנו על העולם ועל מצבים שונים וכן לשנות את התגובות שאליהן התרגלנו. אחד הדברים שמיינדפולנס מלמד אותנו הוא איך אנחנו יכולים להגיב לסיטואציות בחיים בצורה שונה ממה שהתרגלנו עד עכשיו.

ניתן לתרגל את השיטה כיום בדרכים מגוונים כמו למשל באמצעות טיפול מיינדפולנס פרטני, קורס רב משתתפים או סדנאות. התרגול מלמד אותנו לחיות את ההווה עם מודעות, לשנות את ההתנהגויות האוטומטיות היומיומיות שלנו ולהיות יותר קשובים, ללמוד לשחרר, להיות חמלתי ומאושר יותר.

טיפול מיינדפולנס מוצע על ידי מטפלים שונים העוסקים בתחום הרגשי או האנרגטי. מטפלים אלו לרוב יעבדו באופן עצמאי ולכן גם יפרסמו את עצמם באינטרנט. ניתן למצוא מטפלים ברחבי הארץ, המציעים טיפולים פרונטליים או טיפולים מרחוק. לרוב מטפלים אלו יפרטו באתר שלהם אודות התחום, אודות היתרונות שלו וכיצד הוא עובד. 

טיפול מיינדפולנס כולל בין היתר שיחות, מדיטציות ותרגילי הירגעות שונים. בטיפול לומדים כיצד לשנות את החשיבה שלנו, את התגובות שלנו למצבים בחיים ואת ההתבוננות הפנימית שלנו. לרוב מדובר במספר טיפולים או מפגשים בהם לומדים את השיטה ואת הבסיס שלה וכמו כן לומדים תרגילים שונים אותם ניתן לשלב בחיי היומיום.

כיום ניתן למצוא גם קורסים שונים בתחום של מיינדפולנס המועברים באופן פרונטלי או מרחוק. כמו כן ניתן למצוא סדנאות המתאימות למשל להורים, למשפחות או לאנשי טיפול. את התחום משלבים כיום בעולם הטיפולי, בעולם החינוכי וגם באקדמיות שונות. ניתן לראות בבתי ספר שמלמדים את השיטה באופן המתאים לילדים על ידי משחקים ועל ידי דוגמאות שונות.

טיפול מיינדפולנס יכול להתאים לאנשים המחפשים איזון רגשי, התבוננות עמוקה יותר בהווה ושינוי דפוסי חשיבה. לעיתים אנחנו רגילים לחשוב ולהתנהג באופן מסוים שלא תמיד מטיב עימנו ובעזרת תרגול של מיינדפולנס אנחנו יכולים לחזק את החשיבה החיובית שלנו ולקבל כלים חדשים לניתוח של סיטואציות שונות בחיי היומיום.


מחיר של טיפול מיינדפולנס משתנה בהתאם לגורמים רבים כמו למשל מספר המפגשים, המטפל עצמו, האם מדובר בטיפול פרונטלי או טיפול מרחוק ועוד. ניתן לערוך השוואה בין מטפלים שונים לפני שבוחרים למי לפנות. חשוב לבחור במטפל אמין ומקצועי, בעל המלצות.

About admin

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *